1. Frédéric Member

SSH key laat geen connectie toe

Topic geplaatst op: 17-11-2020 om 18:15

Ik lees op veel plekken dat je jouw IP moet whitelisten maar waar kan ik dat invullen dan? Er is geen enkele andere optie dan keys toevoegen en verwijderen. Ik weet dat de optie voorheen bestond maar ze lijkt verdwenen uit het direct admin panel

Reageer
  2. Vincent Member
    Reactie geplaatst op: 18-11-2020 om 21:09

Ik trad zonet op hetzelfde probleem. Drie dagen geleden kon ik wel nog gewoon aanmelden via ssh en vandaag niet meer.
    De optie 'manage ssh' is er niet (zoals vermeld op https://www.versio.nl/artikelen-legacy/14-kan-ik-ssh-toegang-krijgen) Dit verschijnt ook niet na het deactiveren en terug activeren van ssh in het versio klantenpaneel

In het directadmin paneel is er wel een optie 'SSH keys'. Ik heb een key aangemaakt, geauthoriseerd en voorzien van een 'from' field met mijn (publiek home) IP adres maar ik kan nog steeds geen ssh connectie maken.

@versio: Moet er nog iets ingesteld worden?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Frédéric Member
    Reactie geplaatst op: 19-11-2020 om 12:20

Ik heb ondertussen privé deze mail ontvangen van versio. Waaruit blijkt dat er hackers bezig zijn en ze preventief SSH hebben uitgezet voorlopig tot dit opgelost is.

"Helaas is SSH momenteel uitgeschakeld vanwege de aanval afgelopen dagen via SSH. Het word weer aangezet zodra alles daarvoor weer gereed is.
    Met vriendelijke groet,
    Frank Steffens
    Versio"

Vond u dit antwoord nuttig?