1. imara Member

Verhuizen naar andere server

Topic geplaatst op: 25-06-2012 om 20:35

Ik moet mijn sites verhuizen naar een andere server. Ik weet dat ik een nieuw account krijg.Vraag: Hoe verplaats ik mijn sites naar de andere server ?

2. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 25-06-2012 om 20:55

Bestanden kopieren en eventuele database exporteren/importeren.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. imara Member
    Reactie geplaatst op: 25-06-2012 om 22:24

Ik heb 1 domein en 12 subdomeinen. Daar heb ik pagina's en afbeeldingen op staan. Wat versa je onder een bestand en hoe moet ik alles kopieren en plaakken ?

4. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 25-06-2012 om 23:03

In DA backup maken

deze backup dan restoren in je nieuwe account.
    Kijk wel even naar de nameservers bij de restore optie

5. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 26-06-2012 om 08:59

Onder Reseller Level in het midden staat Reseller Tools. Daar zie je Manage User Backups, daar op klikken. Dan zie je Create Backup staan en een lijst van je Users die je allemaal moet aan vinken. Je vinkt bij Where FTP aan. Maak op je nieuwe hosting pakket een FTP acount aan en vul die in je oude hosting pakket in. Klik dan op submit en wacht tot je een mail heb gehad dat de backup is geslaagd.
    Dan staan ze op je nieuwe hosting in de map user_backups.
    Daarna ga je op de nieuwe hosting pakket het zelfde doen als hierboven maar dan niet backup maken maar Restore Backup. Vink bij Select ip Use the ip from the list aan. En dan vink je bij Select File (s) waar je nu de klanten ziet staan allemaal aan en klik op Submit, en wacht tot je weer een mail krijgt dat de Restore is gelukt.
    Daarnaar moet je nog wel even de nieuwe nameservers per user invullen, want in de backup neemt hij de oude nameservers mee.

Hoop dat dit een beetje duidelijk is voor je.

6. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 26-06-2012 om 09:39

Als het een VPS was kon je het met 1 commando voor alle users de nameservers goed zetten. Maar kan ook via DirectAdmin dacht ik, ik werk liever via SSH.

7. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 27-06-2012 om 22:33

Zie ook http://versiopedia.nl/index.php/Website_verhuizen

8. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 28-06-2012 om 09:51

@imara,

Is het al gelukt?

9. Gabor Korf Member
    Reactie geplaatst op: 21-10-2014 om 11:23

Ik heb een reseller account, maar omdat deze geen normale wordpress pagina's kan laden heb ik als test een wordpress hosting afgenomen.

Alleen de wordpress hosting... is een user account.

Hoe kan ik het beste de site verhuizen van een reseller naar een user account.

Aangezien ik niet als user de backup kan restoren met de nieuwe server gegevens.

Groetjes.