1. Intrea Media Member

    Mailprobleem

    Topic geplaatst op: 25-06-2012 om 11:45

    Hoi!

    Ik kamp met een mailprobleem:

    Ik heb op een .eu domein mailboxen aangemaakt, en forwarders gemaakt van een .nl en .be domein.
    Als ik een mail stuur naar de .nl en .be geeft hij aan dat de mailbox niet bestaat.
    Tevens ontvang ik geen mail op het .eu account.

    Rara, wat doe ik verkeerd?

  2. Intrea Media Member
    Reactie geplaatst op: 25-06-2012 om 11:47

    Overigens.. als ik in DirectAdmin kijk, zie ik dat alles draait. (Exim, Squirrel, Apache, Dovecot...)

    Vond u dit antwoord nuttig?

  3. Intrea Media Member
    Reactie geplaatst op: 25-06-2012 om 11:58

    Na nog wat zoekwerk, zie ik waarschijnlijk waar de fout zit, maar ik heb echt geen idee hoe ik die kan oplossen.
    Als ik de maillog bekijk, geeft deze de volgende zaken aan:

    Jun 25 03:45:14 vpsXXXX exim: exim: could not open panic log - aborting: see message(s) above
    Jun 25 03:45:14 vpsXXXX exim: 2012-06-25 03:45:14 1SiVHM-0007MG-69 internal problem in domain_filter router (recipient is test@XXXX.eu): failure to transfer data from subprocess: status=0100 readerror='Success'
    Jun 25 03:45:14 vpsXXXX exim: 2012-06-25 03:45:14 1SiVHM-0007MG-69 internal problem in domain_filter router (recipient is test@XXXX.eu): failure to transfer data from subprocess: status=0100 readerror='Success'
    Jun 25 03:45:14 vpsXXXX exim: exim: could not open panic log - aborting: see message(s) above
    Jun 25 03:47:35 vpsXXXX dovecot: auth-worker(15874): shadow(info@XXXX.eu,127.0.0.1): unknown user
    Jun 25 03:47:35 vpsXXXX dovecot: auth: passwd(info@XXXX.eu,127.0.0.1,): unknown user
    Jun 25 03:47:35 vpsXXXX dovecot: imap-login: Login: user=, method=PLAIN, rip=127.0.0.1, lip=127.0.0.1, mpid=15875, secured, session=
    Jun 25 03:47:35 vpsXXXX dovecot: imap(info@XXXX.eu): Disconnected: Logged out in=85 out=704

    Vond u dit antwoord nuttig?

  4. Intrea Media Member
    Reactie geplaatst op: 25-06-2012 om 12:43

    Na een rebuild van exim zijn bijna alle problemen opgelost, echter werkt het volgende nog steeds niet:

    Als ik op het .nl en .be domein een forward instel mbt de mail, dan krijg ik standaard een 550 melding terug (mailbox of gebruiker bestaat niet).
    Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

    Vond u dit antwoord nuttig?