Het kan wel eens voorkomen dat een domeinverhuizing mislukt. Er komt dan een foutmelding te staan in het klantenpaneel. In dit artikel leggen we je uit wat de verschillende foutmeldingen betekenen en welke actie je kunt ondernemen.
Er is een e-mail verzonden naar het administratief contact. Om de verhuizing van het domein goed te keuren klik je op de link in deze mail. Indien je niet weet wie het administratief contact is, kun je deze controleren in een whois. Klopt het e-mailadres, maar heb je geen e-mail ontvangen? Controleer dan eerst de spamboxen van je e-mail. Mocht ook hier geen e-mail binnen gekomen zijn, dan kun je contact opnemen met onze helpdesk. Wij versturen de e-mail dan opnieuw.
Bij deze status is de verhuizing bevestigd door het administratief contact. Het domein zal bij deze status met 5 tot 7 dagen verhuisd zijn, tenzij de huidige registar de verhuizing eerder goedkeurt.
De verhuizing is bevestigd door het administratief contact. Echter kan de verhuizing niet uitgevoerd worden omdat het domein nog een transferlock bevat. Je kunt contact opnemen met de huidige registar met het verzoek de transferlock van het domein te verwijderen. Zodra de lock verwijderd is, zal de verhuizing automatisch binnen enkele uren gestart worden.
Hierbij is het niet mogelijk om te controleren wie het administratief contact is op het domein. Dit kan komen doordat de whois server niet correct reageert. Mocht deze melding meer dan een dag aanhouden, neem dan contact op zodat we dit kunnen nakijken. Zodra het administratief contact succesvol is achterhaald, zal de status veranderen in Transfer waiting for Admin Contact Approval.
De verhuizing is geannuleerd omdat het administratief contact de verhuizing (nog) niet heeft goedgekeurd. Het administratief contact krijgt een e-mail waar een link in zit. Klik op de link om de verhuizing goed te keuren. Weet je niet wie het administratief contact is? Dan kun je dit achterhalen op een whois site zoals who.is.
Het administratief contact heeft een e-mail omtrent de domeinverhuizing ontvangen, maar heeft de verhuizing afgewezen. Voor meer informatie over waarom dit is afgewezen, kun je contact opnemen met het administratief contact of de huidige registar.
Deze melding geeft aan dat een verhuizing niet is toegestaan. In veruit de meeste gevallen komt dit doordat het domein jonger dan 60 dagen is of in de afgelopen 60 dagen al eens verhuisd is. Het is bij domeinen met de extensie .com, .net, .biz, .info en .org niet toegestaan om deze binnen 60 dagen na registratie of verhuizing opnieuw te verhuizen.
Als je deze melding krijgt is de ingegeven EPP/AUTH/Transfer-code incorrect. Je kunt hiervoor contact opnemen met de huidige registar en vragen om een nieuwe EPP/AUTH/Transfer-code. Mocht jouw EPP/AUTH/Transfer-code speciale tekens bevatten, dan kun je hier met ons contact opnemen.
Deze melding vrijwel niet voor. Mocht je deze melding krijgen, dan is de verhuizing afgewezen door de huidige registar. Voor meer informatie kun je contact opnemen met de huidige registar.
Als je deze melding krijgt dien je een ticket aan te maken in het klantenpaneel onder Uw helpdesk tickets. Geef hierin de foutmelding, het domein en de EPP code aan. Wij zullen het dan voor je nakijken en in orde maken.
Zat jouw foutmelding hier niet bij of kom je er niet helemaal uit? Aarzel dan niet contact met ons op te nemen. Dit kan hier.