Krijg je de melding dat jouw websites "Suspended" zijn? Dit betekent dat de domeinnamen geschorst zijn en daarom onbereikbaar zijn. In dit artikel gaan wij stap voor stap de mogelijke oorzaken af.
Probeer in te loggen in DirectAdmin. Ben je jouw inloggegevens kwijt? Volg dan de stappen op http://www.versio.nl/11-kunnen_jullie_mij_nieuwe_directadmin_gegevens_toesturen.html.
Indien je wel kunt inloggen in DirectAdmin: Je kunt dan zelf de domeinnamen unsuspenden. Indien je een webhosting account hebt, ga dan in DirectAdmin onder Accountbeheer naar Domein instellingen. Vervolgens vink je de domeinnaam aan en klik je op Schorsing opheffen. Indien je een reseller hosting account hebt, dan kun je de domeinnamen die suspended zijn opzoeken en vervolgens unsuspenden. Het kan zijn dat een sub-user van jouw reseller hosting account suspended is, je kunt deze subuser dan suspenden. Indien je geen e-mail of telefoon hebt gehad van Versio, kijk dan of de limieten (schijfruimte en dataverkeer) goed ingesteld staan voor de domeinnamen en gebruikers waar je dit probleem bij hebt.
Indien je niet meer kunt inloggen in DirectAdmin: Je gehele account is dan offline gezet door Versio. Lees hieronder de mogelijke oorzaken.
Heb je wel op tijd je webhosting of reseller hosting abonnement verlengd? Dit kun je controleren via je klantenpaneel. Indien er verlopen abonnementen zijn, dan vind je aan de linkerkant in je klantenpaneel een oranje knop "Verlopen abonnementen". Middels deze knop kun je verlopen abonnementen bekijken en alsnog verlengen. De websites op je webhosting en reseller hosting accounts zullen dan binnen maximaal een half uur weer bereikbaar zijn.
Indien jouw abonnement wél gewoon verlengd is, dan is het ook heel goed mogelijk dat je webhosting of reseller hosting account simpelweg offline is gezet door Versio wegens de overtreding van de algemene voorwaarden van Versio. Het kan zijn dat een website van jou gehackt is en er spam verstuurd wordt. Het is ook mogelijk dat er malware of andere illegale inhoud gehost wordt op één van jouw websites. Versio zal áltijd de klant per mail hiervan op de hoogte stellen. Je kunt reageren op deze e-mail om het probleem op te lossen.