Informatie over het verlengen van abonnementen vind je hieronder.
Klanten die automatische verlenging uit hebben staan (dit staat standaard uit), ontvangen 45 dagen en 15 dagen voor het verlopen van een abonnement een herinnering. Deze herinnering wordt per e-mail verstuurd naar het e-mailadres waarmee je bij Versio geregistreerd bent. Je kunt daarna via je klantenpaneel handmatig de verlenging uitvoeren. Als je het abonnement op de verloopdatum niet hebt verlengd, wordt het abonnement automatisch opgezegd.
Houd er rekening mee dat de betaling voor de verloopdatum bij ons binnen en verwerkt moet zijn. Tijdens het bestelproces kun je de gewenste betalingsmethode selecteren en zie je daarbij de verwerkingstijd vermeld staan. Indien het pakket op zeer korte termijn verloopt, is het aan te raden te betalen met een betalingsmethode waarbij de betaling voltooid is. Zo voorkom je extra kosten voor een te late verlenging.
Een verlopen of opgezegd abonnement kun je verlengen onder Verlopen abonnementen bekijken in het klantenpaneel. Voor een te late verlenging worden heractivatiekosten in rekening gebracht. Verleng daarom je abonnement vroegtijdig.
Automatische verlenging staat standaard uit. Je kunt dit zelf handmatig voor alle actieve abonnementen aanzetten of enkel voor specifieke abonnementen.
Je kunt de automatische verlenging uitzetten. Doe je dit niet, dan wordt het abonnement op de verlengdatum automatisch verlengd met de minimale periode van het desbetreffende product. Zorg daarom dat je e-mailadres in je klantenpaneel actueel is.
Het te betalen bedrag wordt van je online portemonnee afgeschreven. Het maakt niet uit of er voldoende saldo op staat, alle klanten kunnen namelijk een negatief online portemonnee saldo hebben. De enige voorwaarde die wij hierbij stellen is dat de klant een volledig uur per 30 dagen een saldo heeft van minimaal €0.