Hoe voeg ik een e-mail account toe aan Thunderbird?

In dit artikel leggen we je uit hoe je jouw e-mailaccount kunt toevoegen aan Thunderbird. Voordat je begint is het belangrijk dat je domeinnaam gekoppeld is aan je hostingpakket. Je domeinnaam dient via internet bereikbaar te zijn. In dit artikel lees je hoe je dit kunt doen. Daarnaast heb je een e-mailaccount nodig om e-mails te kunnen ontvangen en te versturen.

Stap 1: Bovenaan in de menu balk klik je op Bestand > Nieuw > Bestaande e-mailaccount. Indien je de menubalk niet ziet, klik dan op de Alt toets.

Afbeelding16.png

Stap 2: 2. Vul de gevraagde gegevens in. Naam: vul de naam in voor het account. E-mailadres: vul het mailadres in welke je wilt toevoegen. Wachtwoord: vul het wachtwoord in van dit mailadres.

Afbeelding17.png

Stap 3: Klik op Handmatig configureren om de rest in te stellen en vul de gevraagde gegevens in.

Bij IMAP:

Server - mail.axc.nl

Poort - 993

SSL - SSL/TLS

De rest kun je zo laten staan.

Bij SMTP:

Server - mail.axc.nl

Poort - 465

SSL - SSL/TLS

De rest kun je zo laten staan.

Afbeelding18.png

Stap 4: Klik op Opnieuw testen. Als deze goed is gegaan, kun je op Gereed klikken.

Stap 5: Het account is nu toegevoegd en klaar voor gebruik!

Bekijk ook
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Bekijk ook
Meld je aan voor onze nieuwsbrief
Zo ben je altijd als eerste op de hoogte
Heeft dit artikel je geholpen?