Krijg je een pending validation-melding te zien? In dit artikel leggen we je uit wat je kunt doen.
Als je een pending validation-melding op je website krijgt te zien, dien je de houder nog te valideren welke je hebt ingesteld bij het registeren van je domeinnaam. Dit kun je doen door in te loggen op je mailbox welke je hebt ingesteld onder je houder. In een mail van AXC vind je dan een link om de houder te bevestigen.
Je kunt via het klantenpaneel de mail opnieuw laten versturen. Ga hiervoor naar domeinnamen > overzicht > en klik vervolgens op de pijl achter je domeinnaam in het overzicht. Je krijgt dan een overzicht met informatie over je domein te zien met de onderstaande melding:
“Let op: De houder van dit domein heeft zijn/haar gegevens nog niet bevestigd. Dit is voor deze specifieke extensie wel nodig, anders is het niet mogelijk om de nameservers of DNS in te stellen. Er is een e-mail gestuurd naar Jouw e-mailadres, deze e-mail bevat een link die geklikt moet worden om de gegevens te valideren. Klik hier om deze e-mail opnieuw te sturen of selecteer hieronder een nieuwe domeinnaamhouder.”
Wanneer je klikt op klik hier in de notificatie wordt er een nieuwe mail verzonden.
Geen probleem. Op de pagina houder beheer, welke je kunt vinden in het menu onder domeinnamen > houder beheer, kun je een nieuwe houder aanmaken. Maak een nieuwe houder aan en stel een e-mailadres in waar je wel een e-mail op kunt ontvangen. Na het aanmaken van een nieuwe houder kun je deze toepassen op je domeinnaam. Dit kun je regelen door in het menu te gaan naar domeinnamen > overzicht > klik op de pijl achter je domeinnaam. Bij domeinnaamhouder kun je dan de nieuwe houder aanklikken. Hierna ontvang je binnen enkele minuten een nieuwe mail op het e-mailadres van je nieuwe houder.